آرشیو یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۳۲
تلویزیون
۸
نگاه

سیمافیلم منحل نمی شود

در روزهایی که شایعه و شائبه انحلال مرکز سیما فیلم مطرح است، مراسم معارفه مدیرکل نمایش صدا و سیما (سیمافیلم) برگزار شد و دکتر پورحسین - قائم مقام سیما - در این مراسم این مساله را به کلی تکذیب کرد. او مرکز سیمافیلم را یکی از بخش های قدرتمند سازمان صداوسیما نامید که آثار ارزشمند بسیاری در آن تولید شده است. از این رو او گفت که همچون گذشته به فعالیت های آن توجه خواهد شد و تنها تغییری که اتفاق خواهد افتاد ادغام آن با اداره کل نمایش سیما و تعریف ماموریت های جدید برای آن خواهد بود. کمتر کسی است که در اهمیت <سیما فیلم> تردید داشته باشد اما به نظر می رسد ادامه فعالیت این نهاد مهم مستلزم بازاندیشی در وظایف آن است.

بنابر گفته پورحسین، ایجاد مرکزی واحد برای تمرکز تولید آثار نمایشی یک اقدام زیر بنایی و مطالعه شده است تا ساخت فیلم و سریال در رسانه ملی با انسجام بیشتری انجام شده و از تولید آثار با مضامین تکراری جلوگیری شود. در نتیجه ماموریت جدید اداره کل نمایش سیما، ساماندهی یکپارچه تولیدات و همچنین انتخاب مدیران و نظارت بر گروه های فیلم و سریال شبکه ها خواهد بود و این امر قطعا فضای بهتری را برای عملکرد مجموعه معاونت سیما و تعامل با هنرمندان به وجود می آورد. پرویز شیخ طادی، کارگردان تلویزیون ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه خاطرنشان کرد: عده ای منتظر تقابل بین مدیران جدید و مدیران سابق تلویزیون هستند، در حالی که این طور نیست و قطعا همگی ما دست به دست خواهیم داد تا بر مشکلات موجود غلبه کنیم.

تخشید هم در سخنانی اظهار کرد: باید این نکته مهم را در نظر بگیریم که ساخت یک اثر نمایشی ارزشمند مستلزم کار مطالعاتی دقیق و زمان کافی است و برای ساخت یک کار الف یا الف ویژه شاخص، حداقل بین 2 تا چهار سال زمان لازم است و نباید توقع داشت همه برنامه ها در بازه زمانی کوتاه به ثمر برسد.

وی همچنین تاکید کرد: تخصصی و مستقل کردن فرایند ارزیابی و برآورد برنامه های ترکیبی و نمایشی یکی دیگر از مزایای تشکیل اداره کل نمایش است که هم برای رسانه و هم برای هنرمندان اتفاق مثبت و مبارکی خواهد بود. همچنین در یک جلسه صمیمی با حضور مدیران و کارکنان مرکز سیمافیلم و جمعی از هنرمندان و تهیه کنندگان از جمله پرویز شیخ طادی، فریبرز عرب نیا، محمد داوودی، سعید سلطانی و... از زحمات محمدرضا معصوم زادگان تقدیر شد.