آرشیو پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۴
اقتصاد
۴

رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا: تحریم ایران به ضرر شرکت های اروپایی است

رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا با بیان این که این تحریم ها به ضرر شرکت های اروپایی و بویژه ایتالیایی بوده است، گفت: بعد از دیدن ایران از نزدیک، علاقه مندیم که در زمینه صنعت، ماشین آلات سنگین و دیگر موضوع های اقتصادی همکاری کنیم، چون به ایران احتیاج داریم.

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایتالیا که اولین نمایشگاه اختصاصی کشورهای اروپایی در ایران محسوب می شود، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، در حال برگزاری است.

نخستین بار است که یک کشور اروپایی در جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه اختصاصی برپا می کند که این موضوع نشانگر جایگاه ویژه کشورمان در مناسبات تجاری و اقتصادی این دسته از کشورهاست که منتظر رفع تحریم ها برای حضور جدی در ایران هستند.

به گزارش واحدمرکزی خبر، سیلوانو پاسکونو در بازدید از این نمایشگاه، با بیان این که ایران کشوری زیبا و دیدنی است و قابلیت رشد و پیشرفت زیادی دارد، افزود: امیدواریم بعد از نمایشگاه همکاری های دو کشور بیشتر شود.

وی اظهارکرد: شرکت های حاضر در این نمایشگاه از حضورشان بسیار راضی هستند، چون از چیزی که تصور می کردند خیلی بهتر بوده و به نظرشان تهران شهری با ترکیب مدرن و سنتی در کنار هم و خیلی زیباست.

وی تصریح کرد: بازار اقتصادی ایران از پتانسیل بالاو رو به رشدی برخوردار است و این موضوع موجب شده است شرکت های ایتالیایی از این بازار صرف نظر نکنند.

سیلوانو پاسکونو اضافه کرد: اصلاباور نمی کردیم مردم ایران و شرکت های ایرانی آن قدر در رفاه، آسایش و فعالیت باشند، تصویر ما این بود که تحریم های اعمال شده، زندگی و اقتصاد ایران را سخت تر کرده است اما شاهد خلاف این تصور هستیم و از این موضوع تعجب کرده ایم.

وی گفت: سال آینده با دو سه برابر بیشتر از تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه، به تهران می آییم و حضور بیشتری خواهیم داشت. نخستین نمایشگاه اختصاصی ایتالیا در ایران، تا هجدهم دی از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، آماده بازدید علاقه مندان است.