آرشیو پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۴
ورزش
۱۸

10 نامزد برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه برداری ثبت نام کردند

حسین رضازاده علی مرادی؛ در راند بعدی

انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با همه تلخ و شیرین هایش برای وزنه برداری ایران به پایان رسید، اما رقابت حسین رضازاده و علی مرادی با توجه به در پیش بودن انتخابات فدراسیون وزنه برداری همچنان ادامه دارد.

روز گذشته مهلت ده روزه ای که وزارت ورزش و جوانان برای ثبت نام نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون وزنه برداری تعیین کرده بود، به پایان رسید و مشخص شد ده نفر در این مدت برای نشستن روی صندلی ریاست این فدراسیون نام نویسی کرده اند. اگرچه قبل از این ثبت نام چهره هایی چون علی مرادی و کوروش باقری رسانه ای شده بود، اما سایت فدراسیون وزنه برداری نام حسین رضازاده را هم در میان نامزدهای مجمع انتخاباتی این فدراسیون قرار داد تا مشخص شود داستان رضازاده و مرادی همچنان ادامه دارد.

این دو نفر، روز سه شنبه برای گرفتن کرسی های آسیایی رقیب یکدیگر بودند اما در نهایت هیچ یک نتوانستند یکی از شش صندلی نایب رئیسی آسیا را به دست بیاورند. با این حال چهره رضازاده در پایان مجمع انتخاباتی دوحه خندان تر از علی مرادی بود. او علاوه بر این که به عنوان عضو هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا انتخاب شد، از سوی اعضای مجمع به عنوان رئیس کمیسیون وزنه برداران قاره هم معرفی شد و این درحالی بود که علی مرادی، پس از 12 سال، کرسی مهم دبیرکلی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا را به یک عراقی واگذار کرد.

حالاباید منتظر راند دوم رقابت حسین رضازاده و علی مرادی بود؛ راندی که در پایان آن مشخص می کند کدام یک برای چهار سال آینده رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران خواهند بود. البته این انتخابات در صورت تائید صلاحیت همه نامزدها از سوی وزارت ورزش، هشت مدعی دیگر هم دارد. اسامی نامزدهای ثبت نام کرده برای احراز پست ریاست فدراسیون وزنه برداری به شرح زیر است:

حسین رضازاده، علی مرادی، کوروش باقری، عبدالکریم پورکیان، علیرضا میرزایی، احمد سعادتمند، بهروز بهمند، مهدی روحانی، منوچهر رضاخانی و سیدعیسی عابدی.

وزارت ورزش و جوانان هنوز زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری را اعلام نکرده است.