آرشیو پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۴
سیاسی
۲

آملی لاریجانی: نباید مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره زد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وضع اقتصاد کشور و «تلاش برخی برای گره زدن مسائل و مشکلات اقتصادی به سرنوشت مذاکرات هسته ای» گفت: راه حل مشکلات اقتصادی، خودباوری و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، اما برخی این مسائل را به مذاکرات هسته ای گره می زنند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تاکید بر این که «بحث مذاکرات هسته ای باید در چارچوب مصالح نظام و مردم و رعایت خطوط قرمز پیش برود» اظهار کرد: نباید مسائل اقتصادی را به مذاکرات هسته ای گره زد؛ چرا که کشور ما کشوری غنی با منابعی سرشار و جوانان و نخبگانی پرتلاش است که می تواند با اتکا به این منابع طبیعی و سرمایه عظیم انسانی راه خود را ادامه دهد و از تحریم ها و توطئه های اقتصادی دشمن نهراسد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: گره زدن مسائل اقتصادی به مذاکرات هسته ای نوعی اطمینان بخشی به دشمن است و مسئولان و اهل قلم در رسانه ها باید مراقب باشند با بحث های یاس برانگیز خود به توطئه های دشمنان دامن نزنند.

آملی لاریجانی افزود: ملتی با این همه استعداد و کشوری سرشار از منابع عظیم و غنی ترسی از ادامه تحریم ها ندارد و حتی آن را مجرا و مسیری برای رهایی از وابستگی های نفتی و رسیدن به استقلال اقتصادی می داند. رئیس قوه قضاییه اراده، پایداری و مصمم بودن مردم را بزرگ ترین سرمایه کشور برای ایستادگی در برابر فشارها، تهدیدها و تحریم های دشمنان ایران توصیف کرد و گفت: کشورهای غربی نیز باید بدانند که ملت و کشوری که چنین سرمایه های عظیم مادی و معنوی دارد، هرگز عقب نخواهد نشست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف و محکوم کردن بازداشت شیخ علی سلمان، روحانی مبارز بحرینی گفت: وضع کشور بحرین بسیار تاسف برانگیز شده است و مردمی که فقط دنبال حق رای خود هستند، مورد هجمه همه جانبه حکومت بحرین با حمایت غربی ها قرار گرفته اند.