آرشیو پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۴
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

آیا آقازاده می تواند نماینده وزیر باشد؟

خودمان هم خوب می دانیم جواب به سوالی که در تیتر این مطلب مطرح کرده ایم، منفی است، اما این عین اتفاقی است که روز گذشته افتاد.

داستان از این قرار است که روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور، وزیر علوم حضور پیدا نکرد، اما پسر وی با نام سجاد فرهادی در این مراسم شرکت کرد.

نکته جالب اینجاست که به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد فرهادی، پسر وزیر علوم به نیابت از وزیر علوم در مراسم حضور داشت و به گفته خبرگزاری فارس هم از نکات جالب توجه این مراسم، حضور سجاد فرهادی، پسر وزیر علوم به نمایندگی از پدرش بود.

حالادر این شرایط، این پرسش جدی پیش می آید که پسر وزیر علوم در چه جایگاه شاخص سیاسی و علمی قرار دارد که بتواند به عنوان نماینده وزیر علوم در مراسم معارفه رئیس یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ایران شرکت کند؟

معمولاوقتی یک مقام عالی رتبه هم نمی تواند در یک مراسم رسمی شرکت کند، فرد معتمدی که او انتخاب می کند باید از درون همان مجموعه و آشنا به ساختار آن سازمان باشد، اما این که فردی صرفا به دلیل نسبت خونی با وزیر علوم، در چنین مراسم مهمی به نیابت از وزیر شرکت کند، بسیار جای تامل دارد.

شاید عده ای با خودشان فکر کنند که اصلاچه اشکالی دارد که یک جوان هم در یک مراسم معارفه رئیس دانشگاه شرکت داشته باشد، اما نکته اینجاست که اگر این رویه گسترش پیدا کند و هر مسئولی به دلیل کمبود وقت یا فشرده بودن برنامه ها، فرزندش را به مراسم های رسمی بفرستد، در آن صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و آن وقت اصلادور از انتظار نیست که با رواج چنین رفتاری، مسئولان مجبور شوند به آقازاده ها هم پاسخگو شوند؟