آرشیو سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۶۸
صفحه آخر
۱۲

تصرف فرودگاه ها و پمپ بنزین های جنوب مکزیک از سوی قربانیان بحران اقتصادی

معلمان مکزیکی در اعتراض به سیاست های ریاضتی و اصلاحات آموزشی دولت این کشور به برپایی تظاهرات پرداخته و چندین فرودگاه و پمپ بنزین را تحت اختیار خود درآوردند.

به گزارش فارس معلمان ایالت «واهاکا» در جنوب مکزیک در اعتراض به اصلاحات آموزشی که توسط دولت «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک به اجرا درآمده سه فرودگاه را که یکی در مرکز این ایالت و دیگری در «اوآتولکو» و «پوئرتو اسکوندیدو» بود به همراه پمپ بنزین های مناطق مختلف را اشغال کرده و تحت اختیار خود درآوردند.

بر اساس گزارش منابع محلی و خبرگزاری فرانسه اشغال فرودگاه های مختلف توسط معلمان معترض در مکزیک بیش از 6 ساعت به طول انجامید و پروازهای بسیاری را به تاخیر انداخت.

معترضان همچنین در این تظاهرات بیان کردند که پرداخت حقوق بیش از 80 هزار کارمند بخش آموزشی ایالت «واهاکا» که در 300 مایلی جنوب «مکزیکو سیتی» پایتخت مکزیک هستند باید از کنترل دولت محلی خارج شود.

اتحادیه ملی معلمان فرمانداری ایالت واهاکا را متهم کرده که شروع به تمرکز بر پرداخت حقوق و دستمزد کارگران آموزش و پرورش کرده در حالی که اصلاحات آموزشی به صورت محلی هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی سال هاست در بحران اقتصادی و سیاست های ریاضتی می سوزند.