آرشیو چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۹
حوادث
۱۹
تلنگر

پول هایی که براحتی از حسابتان می رود

معصومه ملکی

هر کدام از ما شاید روزانه چند بار مقابل دستگاه خودپرداز برویم و پولی را از حسابمان به حساب های دیگر منتقل کنیم. کافیست دقت لازم را هنگام جا به جایی پول از طریق دستگاه خودپرداز نداشته باشیم تا این پول اشتباهی به حساب فرد دیگری واریز شود و ما آن قدر خوش شانس نباشیم که بتوانیم پول رفته را پس بگیریم.

با توجه به این که این گونه حوادث که اغلب ناخواسته رخ می دهد، می طلبد که افراد هنگام واریز وجوه نقدی از خودپرداز ها دقت لازم را در این باره داشته باشند؛ چون که اگر پولی از حسابشان اشتباهی به حساب فرد دیگری واریز شد، بانک ها در این رابطه هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرند. فرد فقط مجبور است که به مراجع قضایی و انتظامی برود و از فرد مورد نظر که پول اشتباهی به حساب او واریز شده، شکایت کند. بنابراین به جای آن که امید داشته باشیم پول اشتباهی به حسابمان بازگردد، بهتر است دقت لازم راهنگام جا به جایی و نقل و انتقالات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز و کارت به کارت داشته باشیم تا در یک چشم بر هم زدن موجودی حسابمان خالی نشود.

بنابر این نه باید امیدی به بانک داشته باشید که پول را مسدود و به حسابمان بازگرداند، نه به افرادی که پول اشتباهی به حسابشان واریز شده است. تجربه ای که چند روز پیش برای خود من پیش آمد. هنگام واریز 500 هزار تومان به حساب یکی از دوستانم، پول به حساب فردی در بوشهر واریز شد. وقتی با کمک شعبه بانک تلفن وی را به دست آوردم، ابتدا قبول کرد پولم را پس دهد، اما پس از دور روز گفت می خواستی اشتباهی به حساب من پول واریز نکنی! یادمان باشد آدم هایی هستند که صدای وجدانشان را نمی شنوند، پس دقت کنیم.