آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
جامعه
۱۷

ساماندهی 4000 کودک کار و خیابان

رئیس سازمان بهزیستی از ساماندهی 4000 کودک کار و خیابان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: نگهداری این کودکان فقط با حکم قضایی انجام می شود و ما نمی توانیم کودکی را بدون حکم قضایی پذیرش کنیم.

همایون هاشمی در گفت وگو با مهر افزود: عملیات جمع آوری این کودکان یک پروسه کوتاه مدت است و بدون دردسر و هزینه می توان نسبت به این کار اقدام کرد، اما نگهداری، بازپروری و جامعه پذیری کودکان کار و خیابان یک پروسه طولانی مدت است که پرهزینه و پردردسر خواهد بود.

وی از توسعه مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان خبر داد و اظهار کرد: در مورد نگهداری و ساماندهی این کودکان مشکلی نداریم و تاکنون نشده کودکی به ما معرفی شود، اما وی را تحویل نگیریم.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، ساماندهی کودکان خیابانی و کار نیاز به مشارکت دستگاه های ذی ربط مانند نیروی انتظامی، شهرداری و قوه قضاییه دارد که البته نگهداری این کودکان در مراکز بهزیستی فقط با حکم قضایی باید باشد و بدون حکم کودکی را تحویل نمی گیریم.

در غیر این صورت والدین می توانند برای نگهداری کودکشان از سازمان بهزیستی شکایت کنند که در این صورت باید کودک به خانواده تحویل داده شود. هاشمی ادامه داد: اگر جمع آوری کودکان خیابانی با مشارکت قوه قضاییه و براساس قانون باشد در مراکز بهزیستی پذیرش خواهند شد.