آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
حوادث
۱۹

بی توجهی به هشدارها علت حادثه مرگبار شورابیل

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزئیات سقوط مرگبار دو دختر دانشجو به دریاچه شورابیل اردبیل را تشریح کرد.

حسین درخشان در این باره به جام جم گفت: عصر چهارشنبه گذشته از طریق گزارش های مردمی متوجه شدیم تعدادی دختر جوان در حال تفریح در دریاچه شورابیل اردبیل دچار حادثه شده اند.

وی افزود: با اطلاع از وقوع این حادثه، آتش نشانان و تعدادی غواص همراه امدادگران جمعیت هلال احمر اردبیل برای بررسی موضوع و نجات دختران جوان به این دریاچه اعزام و متوجه شدند، 22 دختر دانشجو برای تفریح به این دریاچه آمده و هنگام عکس گرفتن سطح یخی دریاچه شکسته و تعدادی از آنها به داخل آب سقوط کرده اند.

درخشان ادامه داد: پیش از حضور امدادگران، اهالی به کمک حادثه دیدگان شتافته و تعدادی از آنها را نجات داده بودند. این در حالی بود که ده نفر همچنان درون آب بودند. بنابراین در ادامه تلاش امدادگران و غواصان هشت نفر از آنها نجات یافتند، اما از سرنوشت دو نفر دیگر از دختران غرق شده خبری در دست نبود. غواصان در قالب چند گروه به جستجو در دریاچه ادامه دادند تا این که با گذشت چهار ساعت عملیات، اجساد دو دختر جوان را بیرون آورده و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل نیز در این باره گفت: این افراد بدون توجه به تابلوهای هشداردهنده روی سطح یخ زده دریاچه آمده بودند. اجساد دو قربانی نیز در عمق سه متری دریاچه کشف شد.

آتش پاد فضیلت ابراهیمی در مصاحبه ای با سایت آتش نشانی افزود: امیدواریم شهروندان با جدی گرفتن هشدارهای ایمنی، از تردد در سطح یخ زده آب دریاچه ها و رودخانه های منطقه پرهیز کنند تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ مشابه برای هموطنان عزیز نباشیم.

یکی از افراد نجات یافته در ابن باره به سایت خبری آذر سلام گفت: در حال گرفتن عکس بودیم که صدای شکستن یخ شنیده شد.عده ای در همان لحظه به کنار ساحل فرار کردند اما من همراه دو دانشجوی دختر داخل دریاچه افتادیم که من به سختی خود را از آب بیرون کشیدم اما آن دو غرق شدند.

این گزارش حاکی است، دو دختر دانشجوی کشته شده اهل پارس آباد و مراغه بودند و در مقطع کارشناسی در شهرستان اردبیل تحصیل می کردند.