آرشیو چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۱
سیاست
۲

سرخط خبرها

ایرنا| آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی ها (ص)، گفت: امروز دنیای اسلام از غربی ها متنفر است و توهین به مقدسات نشانه حماقت آنان است. وی با بیان اینکه آیا عقل سلیم اجازه می دهد که به مقدسات دیگران توهین کنیم و مردم را علیه خود تحریک کنیم، تصریح کرد: اینکه بخش قابل توجهی از مردم جهان علیه آنان شوند، امر مطلوبی است.

مهر| سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس در آن شرایط ورود کرد چرا که برداشت ما این بود که امریکایی ها نمی خواهند به توافق دست پیدا کنند و وقت ما را تلف می کنند و سیاست چماق و هویج را به کار می برند تا به اهداف خودشان دست پیدا کنند به همین جهت مجلس به طور جدی ورود پیدا کرد و طرح غنی سازی 60 درصد را مطرح کرد.

ایسنا|امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای منطقه می توانند امنیت منطقه را برقرار کنند و در این راستا نیازی به دیگران نیست. وی افزود: امروز نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش در بحث برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی فعالیت مستمر دارند و تا امروز با موفقیت توانسته اند امنیت را برقرار کنند.

ایلنا| سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: با حضور هیات عالیرتبه عراق به سرپرستی جنرال انور، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق تلاش می کنیم سطح تعاملات طرفین را ارتقا بخشیده و نیازمندی های برادران عراقی را در سطوح مختلف مستشاری، آموزشی و فنی مرتفع کنیم.

ایرنا| سید شهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران گفت: نظام اداری از پارتی بازی و تبعیض رنج می برد.

ایسنا|شکرالله حسن بیگی با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری مرکزی منصوب شد. حسن بیگی پیش از این در سمت معاونت سیاسی استانداری مرکزی فعالیت داشته و در پی انتصاب «محمدحسین مقیمی» استاندار سابق مرکزی به عنوان معاونت سیاسی وزارت کشور، به عنوان سرپرست برای سکانداری امور این استان برگزیده شده است.

مهر| علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همفکری بین کشورهای اسلامی و پیگیری ریشه های مشکلات و اتخاذ تدابیر و راهکارهایی برای رفع آنها از مهم ترین موضوعاتی است که در کنفرانس مورد توجه قرار خواهد گرفت.