آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۳
جهان
۶

ظریف به عربستان می رود

در پی درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان، آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی خطاب به ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود جانشین ایشان این ضایعه را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز را به مردم و مسوولان کشور دوست عربستان سعودی، تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن فقید رحمت واسعه و برای خانواده و خاندان صبر و اجر مسئلت می کنم. در ادامه این پیام آمده است، توفیق حضرتعالی را در تحکیم وحدت جهان اسلام، سعادت، هم زیستی و اخوت دو ملت ایران و عربستان را در سایه تعالیم عالیه اسلام خواستارم.

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی در گذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت، ملت و خاندان سعودی تسلیت گفت. در پیام رییس جمهوری ایران آمده است: برای آن مرحوم مغفرت، برای خاندان ایشان صبر و برای ملت و دولت عربستان آرزوی موفقیت دارم.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درگذشت ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی را به دولت و مردم عربستان تسلیت گفت و اعلام کرد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به نمایندگی از دولت در مراسم رسمی که روز شنبه از سوی عربستان سعودی برگزار می شود، شرکت می کند.