آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۲۲۵
حوادث
۱۳

اعدام؛ مجازات مرد متجاوز

شرق: مردی که متهم است پس از بستن دست وپای مردی جوان به همسر او تعرض کرده است، به اعدام محکوم شد. رسیدگی به این پرونده با شکایت شوهر قربانی آغاز شد. این مرد به کارآگاهان پلیس استان فارس گفت: «من و همسرم در یک کارگاه زندگی می کنیم. روز حادثه دو مرد به محل سکونت ما حمله کردند. خواستم در برابرشان مقاومت کنم اما آنها دست و پایم را بستند و سپس به همسرم تعرض کردند.» کارآگاهان در ادامه به بازجویی از زن جوان پرداختند و او نیز گفته های شوهرش را تایید کرد. پس از آن تحقیقات برای یافتن ردی از دومتهم آغاز شد. پلیس بعد از تحقیقات گسترده توانست سرنخی از دو مرد به دست بیاورد و آنها را بازداشت کند. یکی از متهمان در بازجویی ها اتهام تجاوزبه عنف را رد کرد و گفت: «من و دوستم به این زوج حمله کردیم و دست وپای شوهر زن را بستیم اما فقط دوستم به آن زن تعرض کرد و من در این ماجرا فقط نگهبان بودم و مراقبت می کردم که کسی نزدیک نشود.»

متهم دیگر وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد به زن جوان تجاوز کرده است. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و متهمان پای میز محاکمه رفتند. متهمان در جلسه دادگاه نیز همان اعترافات اولیه شان را بازگو کردند و فردی که مدعی بی گناهی بود بار دیگر تکرار کرد در این واقعه فقط نقش نگهبان را برعهده داشته. متهم اصلی نیز جرمش را پذیرفت و گفت: «من این زن را از قبل شناسایی کرده بودم و روز حادثه با نقشه قبلی همراه دوستم سراغ این زوج رفتیم. وقتی مرد جوان در برابرمان مقاومت کرد دست وپای او را بستیم و کاری کردیم که نتواند واکنشی نشان دهد، سپس نقشه ام را اجرا کردم.»

هیات قضات بعد از شنیدن اظهارات دو مرد، متهم اصلی را به اعدام و متهم ردیف دوم را به تحمل زندان محکوم کردند. این پرونده به زودی در اختیار دیوانعالی کشور قرار می گیرد تا دوباره بررسی شود و حکم اعدام در صورت تایید نهایی دیوانعالی به اجرا درخواهد آمد.