آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۹
استان ها
۱۸

کوتاه

احداث یک پایانه مسافربری جدید در ارومیه

دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری ارومیه گفت:

سال آینده پایانه مسافربری جدید در ارومیه احداث می شود.ناصر سعیدآبادی اظهار کرد: سال آینده سازمان پایانه های مسافربری شهرداری ارومیه به منظور اجرای پروژه های عمرانی برنامه های شاخصی دارد که اعتبار مورد نیاز آنها در بودجه بندی سال آینده منظور شده است.وی از احداث ساختمان اداری جدید در پایانه مسافربری ارومیه خبر داد و تصریح کرد: این ساختمان با 350 متر مربع زیربنا سال آینده احداث خواهد شد.

افتتاح 2 واحد صنعتی بزرگ در آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک رفتار: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افتتاح دو طرح بزرگ صنعتی در استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.حسین نجاتی در حاشیه برگزاری پنجمین گردهمایی روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت گفت: در ایام دهه فجر 2 واحد بزرگ مس آذربایجان و فولاد در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شوند، همچنین واحدهای صنعتی کوچک دیگر نیز در سایر شهرستان های استان افتتاح خواهد شد.

اصفهان چهارمین استان صادراتی کشور است

دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیر کل گمرک اصفهان گفت: این استان در سال جاری همچنان چهارمین استان صادراتی کشور است.اسدالله احمدی ونهری با اشاره به روز جهانی گمرک افزود: استان اصفهان در 10 ماه سال جاری با صادرات بیش از یک میلیارد و 303 میلیون دلار به وزن بیش از یک میلیون و 715 هزار تن در رتبه چهارم استان های صادراتی کشور قرار گرفت.

افزایش 18 درصدی صادرات از گمرک فارس

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: مدیرکل گمرک استان فارس گفت:

حجم صادرات کالاهای این استان در 10 ماه امسال، 185 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18درصد افزایش نشان می دهد. مهندس سیاحی در مورد واردات کالابه استان هم گفت: حجم واردات کالانیز 288 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه 23 درصد افزایش یافته است. وی کالاهای صادر شده از استان فارس را شامل کالاهای صنعتی، فرش دستباف، مواد غذایی، پودر شیرین بیان و لبنیات دانست که به کشورهای امارات، عراق، آلمان و اتریش صادر شده اند.