آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۰
جهان
۶

2 انفجار تروریستی در بغداد

در دو انفجار تروریستی در بغداد روز گذشته دست کم 23 نفر جان خود را از دست دادند. به گزارش فارس، انفجار یک بمب مقابل یک رستوران در منطقه «بغداد الجدیده» در شرق پایتخت عراق دست کم 13 کشته برجای گذاشت.

پایگاه خبری شبکه العربیه نوشت این انفجار مقابل یک رستوران در نزدیکی سینمای «البیضاء» در شرق بغداد روی داد که بر اثر آن، 13 نفر جان خود را از دست دادند و 41 نفر زخمی شدند. پایگاه خبری «السومریه نیوز» شمار اولیه قربانیان را چهار کشته و 14 زخمی اعلام کرده بود. یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروهای امنیتی بلافاصله در محل حاضر شدند و زخمی ها به بیمارستان و کشته ها به پزشکی قانونی انتقال یافتند. هنوز چیزی از این انفجار نگذشته بود که انفجار دیگری در بازار عربی در مرکز بغداد روی داد و چند قربانی برجای گذاشت. شبکه العربیه شمار قربانیان انفجار دوم را 11 کشته و مجموع دو انفجار را 34 کشته اعلام کرد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

این انفجارها درحالی رخ می دهد که مبارزه دولت عراق به همراه ائتلاف بین المللی علیه نیروهای داعش همچنان ادامه دارد. روز گذشته یک مقام آمریکایی عالی رتبه اعلام کرد امارات حملات هوایی خود علیه گروه داعش در عراق و سوریه را از سر می گیرد. در پی زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی اسیر در بند داعش، امارات همکاری خود را با ائتلاف ضد داعش به حالت تعلیق درآورده بود.

در یک خبر دیگر اعلام شد ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش به همراه تعدادی از نیروهای طراز اول این گروه از سوریه به عراق آمده اند. یک منبع محلی در استان نینوای عراق در گفت وگو با پایگاه اینترنتی السومریه نیوز اعلام کرد: اطلاعات دقیقی در دست است که نشان می دهد ابوبکر البغدادی در پی ادامه ضربات هوایی علیه تکفیری ها در شهر رقه سوریه، از این شهر به استان نینوا آمده است و شماری از سرکرده های طراز اول تکفیری با تابعیت های عراقی و عربی نیز به همراه او وارد نینوا شده اند.