آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۰
جامعه
۲۱

معاون امور ساماندهی جوانان در وزارت ورزش و جوانان: بحران خانواده در کشور جدی است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اوضاع خانواده در ایران خوب نیست و بحران جدی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محمود گلزاری در مراسم رونمایی از مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با اشاره به بحران های خانواده در ایران افزود: وجود 11 میلیون جوان مجرد که در سن ازدواج قراردارند، ولی انگیزه ازدواج یا امکانات کافی را دراختیار ندارند، یکی از این بحران هاست.

وی همسریابی را یکی دیگر از این بحران ها عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جوان ها از تجرد ناخواسته به تجرد قطعی می رسند.

گلزاری از وجود 350 سایت غیرقانونی در امر ازدواج در کشور خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از جوانان برای رفع این مشکل به سمت این سایت ها، جادوگران و رمال ها به منظور گشایش بخت می روند. وی 20 درصد ازدواج ها را که به طلاق می انجامد، یکی دیگر از معضلات بنیاد خانواده در ایران عنوان کرد و مدعی شد: متاسفانه در برخی از مناطق شمال شهر تهران این آمار تا 60 درصد نیز رسیده است.

وی با بیان این که هرساله 160 هزار طلاق در کشور اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: بسیاری از این طلاق ها میان جوانان زیر 30 سال رخ می دهد.

گلزاری با بیان این که آموزش های مناسبی پس از ازدواج به جوانان ارائه نمی شود، ابراز کرد: این امر سبب شده افرادی که درحوزه روان شناسی، تخصصی ندارند دراین امر وارد شوند که خود دردسرهای زیادی را سبب شده است.