آرشیو دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: صنایع کوچک تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنایع کوچک با بهره مندی از مزایای «صندوق ضمانت کوچک» می توانند در صورت نبود اقساط معوقه و چک برگشتی تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

«سیدمحمدعلی سیدابریشمی» در دیدار با فعالان اقتصادی استان زنجان افزود: برنامه ای برای راه اندازی شهرک صنعتی جدید به صورت عام وجود ندارد و اصل برنامه بر تکمیل زیرساخت شهرکهای صنعتی موجود است.

وی گفت: سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وکیفی سازی زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی در بودجه سال 94 افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر صنعت افزود: کمیسیونهای صنایع و معادن و اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اختصاص 200 میلیون دلار به مجموعه صندوق های حمایتی زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده است. سیدابریشمی به افزایش 35 درصدی شهرک و ناحیه های صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: 51 هزار هکتار زمین صنعتی به میزان زمین های شهرک های صنعتی کشور اضافه شده است. وی گفت: در دهه فجر امسال 120 شهرک صنعتی کوچک در راستای افزایش تولیدات داخلی به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت افزود: برای ساخت این مجموعه ها 5 هزار و 150 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده و برای 150 هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.