آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۷۶
اجتماعی
۴

سلام ایران

سوء استفاده رباخواران: آقای فرید جهان دار از چالوس عنوان کرده اند که قانون اجرای محکومیت های مالی و سوءاستفاده رباخواران از قانون فوق آسیب های فراوانی به خانواده ها وارد کرده است. از مسئولان محترم قضایی تقاضا داریم با دستورالعمل مناسب اسناد ناشی از ربا را از قانون فوق خارج و بهره برداری و سوءاستفاده رباخواران از قانون فوق برای تمامی اشخاص را مستوجب مجازات قرار دهند.

اجرای طرح زوج و فرد در توزیع شیر مدارس: آقای نظامی از اصفهان گفته اند در سال های قبل آموزش و پرورش استان توزیع شیر بین دانش آموزان مدارس را در روزهای زوج انجام می داد اما امسال این کار به روزهای فرد موکول شده است که با توجه به تعطیل بودن مدارس در روزهای پنجشنبه توزیع شیر تنها دو روز در هفته انجام می پذیرد که با این کار دانش آموزان متضرر می شوند.

بازنشسته بانک سپه: آقای عزت الله مقصودی گفته اند بنده بازنشسته بانک سپه هستم که از تاریخ 1/1/79 تاکنون تفاوت حقوق طلب دارم. از مسئولان محترم مربوطه تقاضا می کنم نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

تفاوت عیدی بازنشستگان و شاغلان: آقای امینی ضمن گلایه از دولت گفته اند چرا عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی یک دوم یا یک سوم حقوق شاغلان است؟ لطفا مسئولان پاسخگو باشند.

سختی کار و بازنشستگی 20 ساله: آقای شهرام پروین اظهار کرده اند که راننده بخش خصوصی شرکت واحد هستم. راننده های رسمی روزانه 8 ساعت کارکرد دارند در نتیجه سختی کار به آنها تعلق می گیرد و با 20 سال سابقه نیز بازنشسته می شوند، اما ما در بخش خصوصی باید روزی 16 ساعت کار کنیم و شامل سختی کار هم نمی شویم. از سازمان های اتوبوسرانی و تامین اجتماعی انتظار پاسخگویی داریم.

افزایش حقوق مستمری بگیران: آقای بشیر کرمی از رباط کریم گفته اند مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم. سال گذشته 25 درصد به حقوق ما اضافه شد اما امسال هنوز از میزان افزایش حقوق خبری نیست. با توجه به این که ما عروس و داماد و نوه داریم و هزینه هایمان بیشتر است، از دولت محترم تقاضا می کنیم در این خصوص اقدام عاجل نمایند.