آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۷۶
ایران زمین
۲۰

گوناگون

مترو اهواز به کارون نزدیک شد

«عباس هلاکویی»مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز درباره آخرین وضعیت فاینانس مترو اهواز گفت: دستگاه های حفار «تی بی ام» در حال حرکت از مسیر خیابان نادری هستند و پس از آن به رودخانه خواهند رسید. مشکلاتی که در مسیر حفاری در خشکی با آن مواجه بودیم، در مسیر رودخانه نخواهیم داشت، اما پیش از آنکه وارد رودخانه شویم، باید تمهیدات لازم برای حفاری در زیر رودخانه اندیشیده شود. وی افزود: تاکنون نتوانسته ایم تسهیلاتی در این زمینه دریافت کنیم و مشکل اصلی، بانک عامل است.

زیان ریزگرد ها به بخشی از مزارع و باغ های گچساران

ریزگردهای معلق در هوا در یک ماه اخیر 15 درصد از مزارع و باغ های شهرستان گچساران در کهگیلویه و بویر احمد را دچار خسارت کرده است. «علی حسن انصاری»، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گچساران در گفت و گو با ایرنا گفت: 5 درصد از این باغ ها نیز به دلیل آلودگی هوا خسارت جدی دیده است. میزان ذرات معلق در هوای گچساران در روزهای گذشته به 25 برابر حد مجاز رسیده بود.

خسارت بارش برف و باران

«امان الله طوقی»، مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: تامین سوخت مورد نیاز، آب و غذای گرفتارشدگان در برف و سرما، اهدای چادر مورد نیاز خانوارهایی که منزلشان آسیب دیده و رفع مشکلات در تاسیسات آب، برق و مخابرات در دستور کار است. وی گفت: حجم خسارت های وارده به این حوزه بالابوده و کارشناسان همچنان برای برآورد تلفات در مناطق آسیب دیده حضور دارند.