آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۷۶
صفحه آخر
۲۴
آن سوی مرز

اسکار 2015 مخاطبان جدیدی را برای نویسنده قدیمی به همراه داشت

دوباره ریموند کارور

توفیق فیلم «بردمن» یا همان «مرد پرنده ای» که توانست جوایز اصلی اسکار 2015 را شکار کند، تاثیر مثبتی بر فروش یکی از آثار مطرح ریموند کارور در بازار نشر داشته است.

به گزارش مهر به نقل از پابلیشرز ویکلی، داستان این فیلم که تلاش یک بازیگر برای بازآفرینی دوباره توانایی های شغلی اش است و می خواهد این کار را با به روی صحنه بردن یک داستان کوتاه از ریموند کارور با عنوان «وقتی از عشق حرف می زنیم از چه حرف می زنیم» انجام دهد، موجب شده تا فروش مجموعه داستان کوتاهی از کارور به همین نام بالابرود.

اکنون ناشر کارور در امریکا اعلام کرده کارهای دیگری از کارور را که سال 1988 درگذشت، دوباره منتشر می کند.

مجموعه داستان کوتاه کارور با عنوان «وقتی از عشق حرف می زنیم، از چه حرف می زنیم» در مدت 12 هفته ای که از اکران این فیلم می گذرد، با افزایش فروش 121 درصدی روبه روشده است. اکنون وینتیج ناشر آثار کارور اعلام کرده نسخه جدیدی از «شروع کنندگان» را که نسخه ویرایش نشده این مجموعه است در سپتامبر 2015 روانه بازار کتاب می کند. این ناشر همچنین نسخه کتاب الکترونیک هر دو کتاب را نیز منتشر می کند و با این کار برای نخستین بار آثاری از کارور را به صورت الکترونیک روانه بازار کتاب می کند.

ریموند کارور نویسنده داستان های کوتاه و شاعر امریکایی، از نویسندگان مطرح قرن بیستم و همچنین یکی از کسانی است که موجب تجدید حیات داستان کوتاه در دهه 1980 شدند.