آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۴
صفحه آخر
۱۲

مرکز پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی: داعش هیچ خطری برای اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری دانشجو، «مرکز پژوهش های امنیت ملی» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، داعش خطری برای اسرائیل ندارد، اما حزب الله لبنان می تواند دست به عملیات غافلگیرکننده ای علیه اسرائیل بزند. این گزارش ضمن این که واهمه و نگرانی صهیونیست ها را نسبت به حزب الله آشکار می کند، صهیونیستی بودن داعش را نیز آشکارتر می نماید.

«دودی سیمانتوف» یکی از پژوهشگران این مرکز گفت: «ما مقابل حزب الله و حماس فقط مثل گذشته آماده جنگ هستیم، ولی این دو گروه در حال پیشرفت و تغییر هستند. ما به جای این که در موضع تهاجمی باشیم، در موضع دفاعی هستیم.» سیمانتوف افزود: «حزب الله برای ما دام هایی را تدارک دیده است که ممکن است در این دام ها بیفتیم».

«عوفر عیناف» یکی دیگر از پژوهشگران مرکز مذکور نیز گفت: «تسلط حزب الله بر منطقه جولان، برای ما یک غافلگیری استراتژیک به شمار می آید، چرا که حزب الله علاوه بر جنوب لبنان، در مثلث مرزی نزدیک به «طبریا» نیز حضور دارد و به همین خاطر، می تواند جبهه شمالی را هم علیه ما بگشاید.»

کشف سلاح اسرائیلی در عراق

شورای استانداری الانبار اما اعلام کرد، پس از پاکسازی منطقه «البغدادی»، سلاح های ساخت اسرائیل، آمریکا و اروپا به دست آمده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، «عبدالرحمن النمراوی» از شیوخ عشایر الانبار در این باره گفت: «آمریکا عامل اصلی ایجاد گروه تروریستی داعش در منطقه است.» «خلف الطرموز» عضو شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرد: «نیروهای امنیتی و عشایر عراق توانستند طی عملیات خود در منطقه «البوغانم» (شرق رمادی)، سلاح های تک تیرانداز و دوربین دار ساخت اسرائیل را کشف کنند. وی گفت، «داعش از این سلاح ها استفاده می کرده است.»

نسل کشی

سازمان ملل نیز اعلام کرد، بسیاری از جنایاتی که داعش در عراق انجام می دهد، مصداق جنایت جنگی و نسل کشی است. بر اساس این گزارش، تروریست های داعش طی ماه های گذشته به صورت برنامه ریزی شده دست به کشتار کردها، ایزدی ها، ترکمن ها و دیگر اقوام عراقی زده اند. طبق این گزارش، تروریست ها طی سال گذشته دست کم 11 هزار و 600 شهروند عراقی را کشتند و 21 هزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.