آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

واژگونی تانکر حامل اسید سولفوریک رقیق رودخانه کشکان را آلوده کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر تانکر حامل محموله آب باطری (اسید سولفوریک رقیق) خبر داد.

امیررضا محمدی نژاد دیروز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک دستگاه تریلر به شماره 577 ع 32 ایران 78 به رانندگی عباس نادری که از بندر ماهشهر به سمت رشت در حرکت بود به علت نقص فنی در جاده پلدختر- خرم آباد نزدیکی روستای «دمرود افرینه» واژگون شد.

وی افزود: براثر این واژگونی محموله این تریلر به درون رودخانه «کشکان» پلدختر نشت پیدا کرد که موجب آلودگی رودخانه و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: با هماهنگی فرمانداری پلدختر و بخشدار معمولان، نیروهای این اداره اقدام به پخش و دپو آهک برای خنثی سازی اسید سولفوریک کردند.

محمدی نژاد افزود: در این حادثه رانندگی راننده تریلر عباس نادری به شدت مجروح شد که وی با کمک نیروهای امدادی و اورژانس 115 و پلیس راه و نیروی انتظامی به بیمارستان عشایر خرم آباد مرکز استان انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: نیروهایی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای تعیین خسارت به محیط زیست به منطقه اعزام شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: پرونده این حادثه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

بنابراین گزارش، تریلرهای حامل مواد نفتی، سوخت و... سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.