آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۴
شهرستان ها
۷

استان بوشهر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همه امکانات برای پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی در این استان آماده است.

ناصر امیرزاده افزود: هر چند به دلیل کاهش بارندگی، امسال استان بوشهر سرسبزی سال گذشته را ندارد ولی با وجود این نخلستان های شهرستان های دشتستان، دشتی، تنگستان و جم سرسبزی خود را حفظ کرده و به عنوان جاذبه های طبیعی استان تفرجگاه مناسبی برای گردشگران نوروزی است.

وی اضافه کرد: کوه نمک شهرستان دشتی و دریا و سواحل بکر و ماسه ای خلیج فارس در استان بوشهر به عنوان زیباترین جاذبه های طبیعی این استان، است.

امیرزاده با اشاره به میراث تاریخی استان بوشهر گفت: بافت قدیم و تک بناهای شهر بوشهر، کاخ های هخامنشی دشتستان، کلو ت های مختلف شهرستان دشتی، عمارت ها، کوه پردیس جم، جنگل های حرا، خلیج نایبند، موزه رئیسعلی دلواری از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: همچنین موسیقی و بازی های بومی محلی نیز از جمله میراث های ناملموس و معنوی استان بوشهر است که برای میهمانان نوروزی می تواند جالب باشد.

امیرزاده گفت: هم اکنون در استان بوشهر 770 اتاق و 2 هزار و 100 تخت در قالب هفت هتل، هفت هتل آپارتمان، یک متل (اقامتگاه بین راهی) و 13 میهمان پذیر وجود دارد.

وی با اشاره به حجم ورودی میهمانان نوروزی به استان بوشهر افزود: این میزان تخت و اقامتگاه جوابگوی حجم مسافران نوروزی نیست ولی کمپینگ های مختلفی از سوی شهرداری و کلاس های درس از سوی آموزش و پرورش برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می شود.