آرشیو پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۲۹
صنعت و معدن
۳

رشد دو برابری نیروگاه سازی در ایران

خبرگزاری مهر: یک مقام مسوول در توانیر با بیان اینکه رشد نیروگاه سازی با رشد فعلی مصرف برق در کشور 2 برابر شده است، گفت: افزایش مصرف برق منجر به گرم شدن زمین شده است.

علیرضا احمدی یزدی با بیان اینکه هم اکنون یکی از چالش های پیش روی صنایع برق و انرژی کشور ناشی از تغییرات آب و هوایی است، گفت: تغییرات آب و هوایی در کشور به دنبال دو عامل افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای مصرف انرژی به وقوع پیوسته است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با اعلام اینکه افزایش مصرف و تقاضای انرژی موجب افزایش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و افزایش دمای هوا و آسیب رساندن جدی به محیط زیست شده است، تصریح کرد: افزایش دمای هوا در فصول گرم سال منجر به استفاده بیشتر از لوازم سرمایشی شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه افزایش تقاضا برای استفاده از دستگاه های سرمایشی منجر به کاهش راندمان نیروگاه ها به ویژه واحدهای نیروگاهی حرارتی و بروز حوادث طبیعی شده است، بیان کرد: تقاضا و افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی نیاز به احداث نیروگاه های جدید را افزایش داده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با اشاره به مصرف بی رویه انرژی در کشور در طول چند سال گذشته تاکنون تاکید کرد: اگر این روند ادامه دار باشد، حجم تاسیسات برق برای ارائه سرویس 2 برابر خواهد شد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف مهم ترین و اقتصادی ترین راهکار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در صنعت برق است، افزود: با اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور حاصل می شود.