آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۳
اقتصاد
۴

تشکل ها

افزایش بهای گوشت گوسفند

رییس اتحادیه گوشت گاو و گوساله از افزایش بهای گوشت گوسفند و ثابت ماندن بهای گوشت گاو در بازار خبر داد. علی خندان نوجوان، رییس اتحادیه گوشت گاوی در خصوص نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: در حال حاضر نرخ گوشت گاو و گوساله در بازار تغییری نداشته اما بهای گوشت گوسفند حدود 3 تا 4 درصد رشد داشته است. این در حالی است که قیمت هر کیلو گوشت گوسفند درهفته گذشته 29 هزار تومان بود که به 30 هزار تومان رسیده است.

گوشت مرغ گرم مورد نیاز کشور تامین است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه گوشت مرغ گرم مورد نیاز کشور تامین است، گفت: امسال کمبودی در تولید این محصول نداشته ایم و ذخیره سازی نیز به اندازه کافی صورت گرفته است. همایون دارابی ادامه داد: امسال تولید به میزانی بوده که برای نخستین سال به خودکفایی رسیده ایم و حتی یک کیلوگرم گوشت مرغ به کشور وارد نشده است. این در حالی است که بیش از 60 هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ به کشورهای همسایه صادر شده که این امر نشان دهنده روند روبه رشد تولید مرغ گوشتی درکشور است.

صادرات 250 هزار تن خشکبار از کشور

معاون دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی از صادرات بیش از 250 هزار تن خشکبار در 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: صادرات پسته نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 80 درصد رشد داشته است. علی محسنی از صادرات 156 هزار و 294 تن پسته به ارزش بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار در 10 ماهه امسال خبر داد و افزود: سال قبل 87 هزار و 930 تن پسته به ارزش حدود 78 میلیون دلار از کشور صادر شده بود که امسال این صادرات 78 درصد از نظر وزنی و 80 درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.