آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۲۵۰
حوادث
۱۳

رخداد

بازداشت قاتل فراری بعد از 13سال

شرق: فردی که 13سال قبل مرتکب قتل شده بود، سرانجام بازداشت شد. سرهنگ «حسین خلیفه»، فرمانده انتظامی شهرستان «لارستان» استان فارس با اعلام این خبر افزود: «13سال پیش شب هنگام درحالی که مقتول در پشت بام منزلش خوابیده بود، توسط شخصی به وسیله سلاح گرم به قتل رسید و قاتل متواری شد.» وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و کارهای فنی مشخص شد متهم در شیراز مخفی شده است به همین دلیل اکیپی از ماموران به محل موردنظر رفتند و پس از شناسایی قاتل فراری او را دستگیر کردند. سرهنگ خلیفه خاطرنشان کرد: «متهم برای طی مراحل قانونی به مقر انتظامی منتقل شد و در تحقیقات به جرمش اقرار کرد.»

اعدام 3 قاچاقچی موادمخدر

حکم اعدام سه قاچاقچی بین المللی موادمخدر در اردبیل اجرا شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، این قاچاقچیان بین المللی قصد داشتند به صورت مسلحانه حدود 27کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین را به خارج از کشور منتقل کنند. این افراد که همراه موادمخدر و مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات دستگیر شده بودند، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل محاکمه و حکم اعدام آنان در دادستانی کل کشور تایید و تمامی مراحل قانونی آن سپری شده بود.

نجات قاتل از چوبه دار

واحدمرکزی خبر: قاتل 38ساله با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت. رییس دادگستری سلماس گفت: این قاتل 38ساله به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بود که دیروز با گذشت اولیای دم بخشیده شد و از اعدام رهایی پیدا کرد. اله وردیان افزود: رضایت اولیای دم با تلاش های رییس دادگستری و دادستان عمومی، امام جمعه و فرمانده سپاه و سایر مسوولان اخذ شد. وی گفت: با تشریفات قانونی طی شده و جلسات متعدد رسیدگی و دفاعیات متهم، حکم قصاص نفس قاتل صادر شده بود و با تایید مراجع مرتبط قرار بود قاتل هفته آینده اعدام شود. این قاتل که فردی 20ساله را در روستای درشک سلماس به علت اختلاف و با شلیک گلوله به قتل رسانده، مدت سه سال در زندان سلماس منتظر قصاص بود.