آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۰
شوک امروز
۱۲

عملیات آتش نشانان برای مهار شعله های کارخانه خاک نسوز نطنز

آتش سوزی کارخانه خاک نسوز در نطنز با عملیات دلهره آوری مهار شد.

«محمدرضا فائضی» رئیس آتش نشانی نطنز با اشاره به آتش سوزی عصر شنبه گفت: ساعت 3 بعدازظهر با مخابره آتش سوزی در کارخانه خاک نسوز در قطب صنعتی شجاع آباد، دو تیم آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: بعد از مشخص شدن عمق فاجعه و شدت گرفتن آتش، یک تیم آتش نشانی هم از ایستگاه بادرود اعزام شد تا جلوی این آتش سوزی مهیب گرفته شود.

رئیس آتش نشانی نطنز گفت: بعد از حدود 4 ساعت تلاش امدادگران، این آتش سوزی مهیب که در لحظاتی ارتفاع آتش آن به 10 متر رسید، مهار شد و به کلی جلوی این آتش سوزی که می توانست به کارخانه های اطراف آن سرایت کند، گرفته شد.

وی پیرامون علت این حادثه تصریح کرد: علت اصلی این آتش سوزی، شعله ور شدن سوخت مازوت در این کارخانه و سرایت آن به مخازن سوخت اصلی و در ادامه آتش سوزی، شعله ور شدن کل کارخانه بوده که بخش اعظمی از این کارخانه از بین رفت. حادثه آتش سوزی کارخانه خاک نسوز در نطنز هیچ مصدومی نداشت. «اصغر سلطانی» رئیس هلال احمر نطنز گفت: بعد از اعلام خبر آتش سوزی، سه تیم امداد و نجات از پایگاه هلال احمر نطنز به مکان حادثه اعزام شدند. وی افزود: خوشبختانه با اقدام سریع و بموقع کارگران مبنی بر ترک محل حادثه و اقدام سریع تیم های آتش نشانی در نطنز، این حادثه هیچ خسارت جانی نداشت.