آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۷
اقتصاد
۵

تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل وزارت صنعت

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در مقابل وزارت صنعت ضمن اعتراض به سیاست های وزارت صنعت در خصوص واردات، به ذبح تولید داخلی توسط آنچه رانت های وارداتی می خواندند انتقاد کردند.

در این تجمع دانشجویان ضمن برگزاری مراسم نمادین مجلس ترحیم تولید داخلی، نسبت به سیاست های وزارت صنعت در خصوص واردات بی رویه اعتراض کردند. همچنین در این تجمع دانشجویان اعتراض خود را نسبت به عدم حمایت از تولید داخلی اعلام کردند.

دانشجویان در این تجمع با سر دادن شعارهای خام فروشی معادن، بی غیرتی اقتصادی است، آقازاده رانتی مفسد اقتصادی است، رانت های وارداتی فتنه اقتصادی است، با واردات از رکود خارج نمی شویم و واردات اجناسی که معادل داخلی دارد مقابله با مردم است اعتراض خود را نسبت به سیاست های وزارت صنعت بیان کردند.

حجت الله عبدالملکی، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق با حضور در تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل وزارت صنعت اظهار داشت: امروز ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و هدف دشمن ایجاد تورم، قحطی و بیکاری در کشور ما است که اعمال تحریم ها نیز برای رسیدن به این اهداف است. این در حالی است که تقویت تولید ملی حربه دشمن را از بین می برد و کشور را در این جنگ اقتصادی پیروز می کند. امروز مسوولان باید به تقویت تولید ملی اقدام کنند که کاهش واردات در همین راستا قرار دارد.

سپس و در پایان مراسم، بیانیه پایانی تجمع با عنوان «نخبگان دانشگاهی دست واردات چی های زالوصفت را از اقتصاد کشور کوتاه کنند» خوانده شد.

لازم به ذکر است، احمد توکلی نماینده مجلس بدون اطلاع قبلی درپایان تجمع در جمع دانشجویان حاضر شد و از مطالبه گری دانشجویان و تجمع آنها تشکر کرد. گفتنی است: این تجمع به همت کمیته پیگیری مبارزه با مفاسد اقتصادی که متشکل از تشکل های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل جنبش عدالتخواه تشکیل شده است برگزار شد.