آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۵
بازار موبایل
۲۷

موبایلکده

خداحافظی بلک بری با گوشی های کیبورددار

خبرگزاری مهر: بلک بری، یکی از کمپانی هایی است که در نمایشگاه موبایل بارسلونا حاضر شده تا با عرضه محصولات متفاوت بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. بلک بری یکی از کمپانی های مشهوری است که به عرضه اسمارت فون های هوشمند با کیبورد شناخته می شود، اما اکنون این کمپانی از محصول متفاوتی در نمایشگاه بارسلونا رونمایی کرده که می تواند تحولی در گوشی های هوشمند این کمپانی محسوب شود. محصول جدید Leap نام داشته و از قابلیت هایی مانند صفحه نمایش 5 اینچی HD، دوربین 8مگاپیکسلی، چیپ ست دو هسته ای 1.5GHz، اسنپ دراگون S4 Plus همراه دو گیگابایت رم و حافظه داخلی 16 گیگابایت، MicroSD، ارتقا تا 128 گیگابایت، فلش LED، ضبط ویدئو 1080 P برخوردار است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان وزن 170 گرمی و همچنین باتری 2800 میلی آمپری را برشمرد. این کمپانی مدعی شده که محصول جدید از قابلیت 25 ساعت کارآیی نیز برخوردار است.

مایکروسافت با دو گوشی میان رده در بارسلونا

موبنا: با اینکه ویندوزموبایل 10 به تازگی از سوی مایکروسافت معرفی شده، اما این شرکت آمریکایی در کنگره جهانی موبایل گوشی پرچمداری با این سیستم عامل معرفی نکرد، بلکه به دو مدل گوشی از سری لومیا با ویندوز 1/ 8 بسنده کرد. لومیا 640 و لومیا 640XL گوشی های معرفی شده در کنگره جهانی موبایل بارسلونا هستند.

لومیا 640 از صفحه نمایش 5 اینچی در کنار پردازنده اسنپ دراگون 400، یک گیگابایت حافظه RAM و هشت گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. این گوشی از دوربین هشت مگاپیکسلی پشتی بهره می برد و دوربین ثانویه یک مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمات ویدئویی دارد.

Lumia XL640 گوشی هوشمند دیگر مایکروسافت است. این گوشی از صفحه نمایش 7/ 5 اینچ با وضوح HD بهره می برد و می توان آن را دنباله رو لومیا 1320 خواند. از جمله مشخصات این گوشی هوشمند می توان به پردازنده اسنپ دراگون 400 و همچنین دوربین 13 مگاپیکسلی Pureview به همراه فلاش ال ای دی اشاره کرد. مایکروسافت همچنین دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی روی این گوشی قرار داده است. حافظه داخلی لومیا Lumia XL640 32 گیگابایت است و از حافظه RAM یک گیگابایتی بهره می برد. باتری سه هزار میلی آمپری نیز انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند را تامین می کند.