آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۹۳
حوادث امروز
۱۳

بازداشت دزد کابل برق در عملیات تعقیب و گریز پلیس

حسین خانی

دزد کابل های سیم برق در جریان عملیات تعقیب و گریز پلیسی بازداشت شد.

اقدامات پلیس برای به دست آوردن ردی از این متهمان به دنبال دریافت گزارش هایی از سرقت کابل های سیم برق در ساعات پایانی شب از شهرهای منطقه سوادکوه در دستور کار قرار گرفت.

ماموران با توجه به اطلاعاتی که از نشانی های ظاهری دزدان به دست آورده بودند، دریافتند دو مرد جوان سوار بر یک خودروی سمند در این کار نقش دارند.

با توجه به این یافته ها تله گذاری و گشت های نامحسوس برای دستگیری دزدان از سوی پلیس شهرستان پل سفید انجام گرفت تا اینکه ساعت 5 بامداد روز 18 اسفند خودروی مورد نظر در منطقه پل سفید دیده شد.

ماموران پلیس وقتی برای متوقف کردن خودروی سمند به آنان دستور ایست دادند، سرنشینان خودرو بر سرعت خود افزوده و سعی کردند از دست ماموران بگریزند.

بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز پلیس با دزدان آغاز شد. دزدان که با سرعت به طرف تهران در حال فرار بودند وقتی با اقدامات مهار ماموران پاسگاه ورسک روبه رو شدند و دانستند که امکان فرار ندارند ناچار مجبور به توقف شدند.

در همین هنگام ناگهان یکی از دزدان بسرعت از خودرو پیاده شده و به سمت جنگل های اطراف پا به فرار گذاشته و در تاریکی شب ناپدید شد اما راننده خودرو از سوی ماموران بازداشت شد.

متهم بازداشت شده که یحیی نام دارد و اهل تهرانپارس تهران است در مراحل نخستین بازجویی های فنی و پلیسی به سرقت کابل های سیم برق اعتراف و ادعا کرد یکی از دوستانش به نام «مهدی» او را در این کار همراهی می کرد.

با توجه به اطلاعاتی که این متهم از مشخصات ظاهری همدستش در اختیار ماموران قرار داده تجسس ها برای ردیابی مخفیگاه وی آغاز شده است.