آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۹۴
اجتماعی
۴

مولاوردی: شورای عالی امنیت ملی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها تصمیم می گیرد

در پی سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به نیویورک برای شرکت در اجلاس پکن +20 او دیروز در نشست خبری از ادعاهای بی اساس برخی درباره این اجلاس انتقاد کرد.

به گزارش «ایران»، شهیندخت مولاوردی با اشاره به اینکه برخی دوستان از عبارت لشکرکشی برای حضور معاونت امور زنان استفاده کرده بودند گفت: متاسفانه گویا برخی از دوستان که جوان هستند جبهه و جنگ را درک نکرده اند و هنوز فرق بین گروهان و لشکرکشی را نمی دانند چون تنها 5 نفر از اعضای دولت من را همراهی کردند و تعداد سازمان های مردم نهاد نیز به 15نفر رسید در حالی که این دوستان از تعداد100 نفری و هزینه های بالاخبر داده بودند.

وی افزود: در بسیاری از سایت ها اعلام شده بود که هزینه هر نفر 30 میلیون تومان است و چطور دولت در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است این همه هزینه صرف می کند. این دوستان برای ما حکم صادر و اجرا کردند. او هدف از برگزاری این اجلاس را ارزیابی دستاوردها و چالش های زنان در کشورها در 12حوزه نگران کننده ذکر کرد.

معاون رئیس جمهوری تبعیض شغلی، تفاوت درآمد بین زنان ومردان، خشونت علیه زنان و غیره را از جمله مواردی ذکر کرد که موجب شد تا نهاد زنان سازمان ملل متحد مهمترین برنامه خود را برای توانمند سازی زنان قرار دهند.

به گفته او، در اعلامیه سیاسی این اجلاس بر رفع نگرانی های موجود در زمینه زنان تاکید شد چون هنوز بسیاری از زنان ما در حاشیه قرار گرفته اند و رنج می برند.

وی در ادامه از تصمیم گیری شورای عالی امنیت ملی درباره حضور زنان در ورزشگاه، پیش بینی ارتقای جایگاه مدیریتی زنان در نظام اداری دولت در برنامه 3 ساله، بررسی و پیگیری پروند قربانیان اسیدپاشی، ارائه گزارش از بازدید ندامتگاه شهری و ایجاد مهد کودک در زندان ها و بررسی لایحه بیمه زنان خانه دار در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.