آرشیو پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آماده بهره برداری شد

به گزارش واحد مرکزی خبر از شیراز، این طرح به منظور توسعه فضای فرهنگی و زیارتی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با زیربنای 15 هزار متر مربع شامل شبستان، رواق و سرویس بهداشتی است.

به گفته متولی آستان مقدس احمدی و محمدی این طرح به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور در بهار فاطمی به بهره برداری می رسد.

آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب گفت: با بهره برداری از این طرح مسجد نو (مصلای فعلی نماز جمعه شیراز) به صحن قدیمی حرم مطهر حضرت شاهچراغ متصل می شود.

مجری طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ نیز ظرفیت شبستان و رواق جدید حرم مطهر شاهچراغ را 25 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح ظرفیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما سلام به 200 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

شهبازی گفت: صحن و شبستان جدید این آستان مقدس منطبق بر معماری ایرانی اسلامی و با بهره گیری از هنرهایی همچون گچ کاری، آیینه کاری، منبت، معرق، مشبک، مقرنس، کاشی کاری و خطاطی ساخته شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح هنرمندانی از شیراز، تهران، کرمان، مشهد و اصفهان، مشارکت داشتند.

طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) از سال 1391 آغاز شده است. عضو هیئت مدیره آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: علاوه بر طرح توسعه حرم، دارالضیافه، دارالشفا و مجموعه های خدماتی دیگر این حرم نیز به زودی به بهره برداری می رسد. سیداحمدرضا دستغیب افزود: طرح توسعه حرم مطهر احمدبن موسی(ع) نقش به سزایی در افزایش زائران سومین حرم اهل بیت دارد. سیدعلی نقی لقمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز گفت: روان سازی ترافیک و افزوده شدن دو ورودی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ از خیابان های شهید دستغیب و احمدی از مزایای اجرای این طرح است.