آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۴۵۰
استان ها
۱۸

مدیرکل راه و شهرسازی:ظرفیت های سرمایه گذاری در خوزستان دیده نشده است

محمد علاف پور

دنیای اقتصاد، اهواز: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری و نیازسنجی های لازم برای استفاده از حضور مهندسان، کارشناسان و کارگران ساده و حرفه ای در این استان دیده نشده است.

منوچهر رحمانی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید تجربیات تلخ گذشته را باور و نسبت به اصلاح آن اقدام کند. رحمانی در ادامه گفت: شهرداری های خوزستان باید به استانی مانند خراسان رضوی مراجعه کنند و تغییرات 10سال گذشته کلان شهر مشهد را در ساخت و سازها که باعث شده این رتبه نخست شهرسازی را به دست آورده بررسی کنند. وی راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری را سه ارگان تشکیل دهنده ضلع مهندسی عنوان کرد و افزود: این ارگان ها باید خوب بیندیشند و ایرادها و معایب را اصلاح کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: سالانه در خوزستان 50هزار میلیارد ریال به منظور عمران هزینه می شود که بهره مندی مناسب از این حجم اعتبارات نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد راه و شهرسازی در خوزستان اظهار کرد: 15هزار نفر به جد در چارچوب این ستاد پای کارند و در ساخت و سازها باید از توسعه گران استفاده کرد.

رحمانی از انبوه سازان به عنوان یکی از مظاهر توسعه گر نام برد و افزود: آنها اتاق فکر دارند و این در حالی است که ما به عنوان راه و شهرسازی خوزستان حتی یک اتاق فکر هم نداریم.

وی درباره مسکن مهر هم گفت: مسکن مهر با تمام مزایا و مشکلاتی که دارد باید به بهترین وجه جمع بندی و نهایی شود و به این منظور بسته منطقی وزیر راه و شهرسازی را در خوزستان با کمک هم اجرایی کنیم. همچنین معاون فنی شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی ایران گفت: ساختار ساختمانی فعلی کشور گرفتار معضل بافت های فرسوده شهری است.

امیرعباس افتخاری رفع این معضل را نیازمند همدلی و عزمی ملی در بین نهادها و دستگاه های متولی دانست و افزود: تمام موانع موجود در این چارچوب باید برطرف شده تا مسیر هموارتر شود.

وی اضافه کرد: قانون شهرداری ها و نظام مهندسی به ویژه در زمینه احیای بافت های فرسوده شهری نیازمند بازنگری اساسی است.

افتخاری گفت: خوزستان در نوسازی بافت های فرسوده در کشور پیشرو بوده و تاکنون از مجموع 6 هزار هکتار بافت فرسوده در شهر اهواز یک هزار و 500هکتار آن در دو مرحله عملیاتی شده و برای نوسازی آماده شده است.