آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۶
جهان
۶

رقابت شانه به شانه احزاب انگلیس

نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در انگلیس نشان می دهد احزاب محافظه کار و کارگر در آستانه انتخابات عمومی این کشور در هفتم ماه می رقابت شانه به شانه ای دارند.

به گزارش ایرنا، براساس نظرسنجی مشترک گاردین و موسسه اوپینیوم، که روز یکشنبه در آبزرور منتشر شد، احزاب محافظه کار و کارگر به عنوان دو حزب اصلی انگلیس که در حال نبردی تمام عیار برای دستیابی به داونینگ استریت هستند، هم اینک حمایت 33 درصد از مردم را در دست دارند. نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره تلویزیونی سه شنبه گذشته رهبران هفت حزب سیاسی انگلیس انجام شده، موید آن است که میزان حمایت از حزب ملی اسکاتلند که دارای گرایش های استقلال طلبانه است، با وجود درخشیدن خانم نیکلااستروجن، رهبر این حزب در این مناظره، چندان تغییری نداشته و در حد 4 درصد باقی مانده است.

براساس این نظرسنجی، حمایت مردم از حزب عوامگرا و ضد مهاجر استقلال بریتانیا (یوکیپ) به رهبری نایجل فاراژ 14 درصد، حمایت از حزب لیبرال دموکرات به رهبری نیک کلگ 7 درصد و میزان حمایت از حزب سبز به رهبری ناتالی بنت 7 درصد است. این نظرسنجی نشانگر آن است که ناتالی بنت رهبر حزب سبز در مناظره تلویزیونی سه شنبه شب رهبران احزاب سیاسی، بدترین عملکرد و نایجل فاراژ رهبر یوکیپ بهترین عملکرد را داشته است. براساس این نظرسنجی، در میان رهبران احزاب سیاسی انگلیس به لحاظ شخصیتی و مقبولیت، دیوید کامرون بهترین وضع را دارد و بعد از وی به ترتیب نایجل فاراژ، اد میلیبند و نیک کلگ قرار دارند.

انتخابات عمومی انگلیس که پنجاه و ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از سال 1801 به شمار می آید، قرار است در هفتم ماه می (17 اردیبهشت) برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست بگیرد. براساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، تا این لحظه هیچ حزبی نمی تواند اکثریت کرسی های مجلس عوام را به دست آورد.