آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۶
جامعه
۱۷

800 گزارش زیست محیطی مردمی در تعطیلات نوروزی

مدیر کل دفتر ارزیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از بیست و هفتم اسفند 93 تا پانزدهم فروردین 94، 835 گزارش مردمی در سامانه 1540 این سازمان به ثبت رسیده است.

احمد نبوی در گفت وگو با ایرنا افزود: آمارها نشان می دهد که از این تعداد تماس حدود 400 مورد قابل پیگیری و به سازمان حفاظت محیط زیست مربوط و بقیه تماس ها غیرمرتبط بود.

وی ادامه داد: از این تعداد یکصد مورد به سایر نهادها مانند شهرداری ها و منابع طبیعی ارجاع شد تا به نسبت وظیفه شان بررسی شود، به عنوان مثال قطع درختان در شهرها و آتش زدن پسماندها به شهرداری ها و تصرف اراضی به منابع طبیعی ارجاع داده شد.نبوی توضیح داد: از 300 مورد باقیمانده یکصد مورد مربوط به معاونت انسانی سازمان بود که مواردی مانند آلایندگی های خودرو و کارخانجات را شامل می شد. وی یادآور شد: 130 مورد مربوط به معاونت طبیعی سازمان مانند شکار غیرمجاز، حضور در مناطق حفاظت شده، تخریب و تصرف مناطق حفاظت شده و معادن غیرقانونی است و بقیه تماس ها به بخش های دیگر مانند دریایی مربوط بود. مدیرکل دفتر ارزیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این 300 مورد برای رسیدگی به تمام ادارات کل استان ها ارجاع داده شد و گزارش رسیدگی به آنها تا آخر فروردین نهایی می شود.