آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۶
ایران
۱۵

بانوی مازندرانی؛ فروشنده سیار کتاب

بانوی فروشنده ای در مازندران کتاب های مختلف را به صورت سیار به فروش می رساند. او هر روز یک سبد پر از کتاب را در نقاط مختلف شهرهای غرب این استان به مردم عرضه می کند.

مریم مرادی بانوی اراکی که حدود یک سالی است در شهرهای غرب مازندران به فروش کتاب مشغول است و برای یک شرکت پخش کتاب در چالوس کار می کند، اوضاع و احوال بازار کتاب را در روزهای تعطیلات نوروزی گرم اعلام کرد.

وی افزود: هنوز هم مردم علاقه مند به کتابخوانی و مطالعه هستند و معاشم را با درصدی که از فروش کتاب نصیبم می شود، تامین می کنم.

وی که خود را از کتابخوانان حرفه ای دانست، گفت: استقبال مردم و بازاریان غرب مازندران از مطالعه خوب است و کمتر روزی پیش می آید که کتاب ها روی دستم بماند و به فروش نرود.

مرادی با بیان این که معمولامشتریانم از همه سن ها و طبقات مختلف هستند، افزود: معمولاکتاب های داستانی و رمان بیشترین فروشم را تشکیل می دهد و برخی از مردم نیز کتاب های خاصی را سفارش می دهند تا آن را برایشان تهیه کنم.

وی درآمدش را از کتابفروشی روزانه 25 تا 30 هزار تومان بیان کرد و گفت: این میزان 25 درصد فروش کتاب است که عایدم می شود. مریم مرادی با اشاره به این که کتاب را از شرکت پخش به صورت امانی برای فروش می گیرد، بیان کرد: با شرکتی در چالوس کار می کنم و کتاب هایش را برای فروش در سبدم قرار می دهم.وی با اشاره به این که تجربه فروش کتاب در روستاها را نیز دارد، گفت: معمولابانوان و دانش آموزان مشتریانم هستند که برای آنان کتاب های مورد علاقه شان را تهیه می کنم.

این بانوی کتابفروش درباره برخورد مردم با شغلش افزود: برخی ها خوب استقبال می کنند و بعضی از مغازه دارها نیز همان بدو ورود، مانع از حضورم می شوند.