آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۶
ایران
۱۵

تهدید حیات وحش با ساخت جاده طالقان هشتگرد

معاون فنی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با انتقاد از بی توجهی به ملاحظات زیست محیطی در ساخت جاده جدید طالقان هشتگرد گفت: احداث این جاده زندگی حیات وحش و اکوسیستم کوهستانی البرز غربی را تهدید کرده است.

حمیدرضا لشگری در گفت وگو با مهر افزود: ابتدا قرار بود با حفر تونل، دو منطقه طالقان و هشتگرد به یکدیگر وصل شود، اما به علت بافت کوه و ریزش مدام سنگ ها این تصمیم لغو و با بررسی های بیشتر تصمیم به احداث کنارگذر گرفته شد؛ حال آنچه نگرانی ما را برانگیخته، شدت تخریب هایی است که در پی احداث این جاده به اکوسیستم منطقه وارد شده است.

وی گفت: هم قسمت شمالی و هم بخش های جنوبی ارتفاعات البرز محل عبور حیات وحش است و حتی پلنگ نیز در ارتفاعات طالقان دیده شده، از این رو، این منطقه از نظر اکوسیستم جانوری و حیات وحش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لشگری با تاکید بر این که جاده در حال احداث طالقان در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ اکوسیستم کوهستانی منطقه را بشدت تخریب کرده و سیمای طبیعی منطقه را ناهمگون ساخته است، افزود: در همه جای دنیا برای انجام فعالیت های عمرانی ملاحظات زیست محیطی لحاظ می شود و در مکان هایی که محل گذر حیات وحش است، با ایجاد پل های طبیعی، شرایط ادامه زندگی حیات وحش را نیز فراهم می کنند.