آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۴۵۵
گردشگری
۱۷

تهیه پرونده میراث جهانی ساسانی فارس تا آخر سال

پرونده میراث جهانی محور ساسانی فارس تا آخر امسال تهیه و تکمیل می شود. به گزارش میراث آریا، محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان فیروزآباد گفت: در حال حاضر گروه های تخصصی ویژه ای در حوزه های مدیریت، مستند نگاری، آسیب شناسی، حفاظت و مرمت و همچنین پژوهش تشکیل شده است که فعالیت این گروه زیر بنای تهیه پرونده میراث جهانی محور ساسانی (شهرستان فیروز آباد) است.

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه با بیان اینکه هم اینک 200میلیون تومان اعتبار برای فعالیت های پژوهشی این گروه های تخصصی اختصاص یافته است، افزود: در تلاشیم در مرحله اول به یک ساماندهی محیطی در مجموعه آثار تاریخی فیروز آباد برسیم که یکی از اهداف این اقدام معرفی شایسته آثار به بازدیدکنندگان است.

طالبیان با اشاره به اینکه با نگاه دقیق کارشناسی دوباره محور ساسانی فارس به خصوص آثار شاخص شهرستان فیروز آباد مورد بررسی قرار گرفته افزود: کریدور ساسانی جنوب فارس در واقع شامل آثار موجود در شهرستان فیروزآباد شامل قلعه دختر، آتشکده شهر گور، پل، چهارطاقی و مناطقی چون فراشبند و بیشاپور است که هدف، مدیریت و حفاظت یکپارچه از این آثار است.