آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۲
ورزش
۱۸

سرمربی تیم ملی کشتی آذربایجان: عبدولی را نمی خواهیم

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان تاکید کرد؛ نه او و نه فدراسیون کشتی این کشور به دنبال جذب سعید عبدولی نیستند و شایعات اخیر در جهت بالابردن قیمت این کشتی گیر مطرح شده است.

به گزارش فارس، در حالی در روزهای گذشته شایعاتی درباره پیوستن سعید عبدولی کشتی گیر ملی پوش کشورمان به تیم ملی جمهوری آذربایجان مطرح شد که دیروز جمشید خیرآبادی سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان در این باره گفت: کشتی گرفتن سعید عبدولی برای آذربایجان کذب محض است؛ متاسفانه حضور در آذربایجان برای برخی ها برند شده و هر که می خواهد خودی نشان بدهد و قیمتش را بالاببرد، می گوید می خواهم برای آذربایجان کشتی بگیرم.

وی ادامه داد: چنین کاری به این سادگی ها هم که مطرح می شود نیست، زیرا ابتدا یک کشتی گیر باید دو سال برای هیچ کشوری کشتی نگرفته باشد تا بتواند تغییر تابعیت دهد. مربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان تصریح کرد: به خاطر در پیش بودن بازی های اروپایی و با توجه به میزبانی باکو از این رقابت ها تصمیم گرفتیم از تیم اندیمشک که سعید عبدولی هم عضو این تیم است به عنوان قهرمان باشگاه های جهان به عنوان حریف تمرینی دعوت کنیم.

خیرآبادی افزود: از طرفی در حالی که من در اوزان 71 و 75 کیلوگرم کشتی گیران مطرحی مانند چونایف و مورس علی یف را در ترکیب تیمم دارم چطور دنبال کشتی گیران دیگر تیم ها باشم. حضور عبدولی همراه با تیم اندیمشک تنها یک اردوی تدارکاتی بود تا کشتی گیران خوزستانی برای حضور در انتخابی تیم ملی آماده شوند.

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان با انتقاد از برخی هجمه ها علیه وی و با گلایه از وطن فروش خواندنش گفت: پس تمام مربیانی که برای مربیگری به کشورهای دیگر می روند وطن فروش هستند؟ هر شخصی در هر جای دنیا که باشد زادگاهش را فراموش و رها نمی کند؛ مطمئن باشید من هم پس از پایان ماموریتم در آذربایجان برای انتقال تجربیاتم به ورزشکاران کشورم به ایران باز خواهم گشت.