آرشیو چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۶
ایران
۱۵

برداشت نخستین برگ سبز چای توسط استاندار

استاندار گیلان همزمان با آغاز فصل برداشت چای از باغ های استان، نخستین برگ سبز چای را در لنگرود چید.

محمدعلی نجفی در جمع کشاورزان چایکار با تبریک آغاز برداشت چای اظهار کرد: فصل برداشت چای از باغ های شمال آغاز شده و کشاورزان باشوق حضور دارند.

وی به کشاورزان اطمینان داد دولت مانند سال های گذشته و با قوت هرچه تمام تر حمایت از چایکاران را ادامه می دهد.

به گزارش فارس، وی با بیان این که سیاست صنعت کشاورزی و چای توسط دولت تعیین می شود، تصریح کرد: سازمان چای کشور متولی این محصول در کشور است.

استاندار گیلان با بیان این که در تلاشیم تا بهای چای همزمان با برداشت آن پرداخت شود، خاطرنشان کرد: بیش از 100 کارخانه با سازمان چای برای خرید این محصول قرارداد منعقد کرده و بقیه کارخانه ها نیز برای عقد قرارداد آماده اند.

وی تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای را از اقدام های مهم دولت عنوان کرد و یادآور شد: از طریق این صندوق تسهیلات لازم در اختیار چایکاران قرار می گیرد.

نجفی به وضعیت آب زراعی امسال در گیلان اشاره و تصریح کرد: سال سختی پیش رو داریم و امیدواریم امسال با همکاری کشاورزان و مدیریت منابع آبی، سال زراعی خوبی را پشت سر بگذاریم.وی بااشاره به این که باید دولت کنترل واردات برنج در زمان های برداشت برنج داخلی را داشته باشد، یادآور شد: درصددیم کشاورزان برنجکار و چایکار گیلان کمترین دغدغه را در تولید محصولات خود داشته باشند.