آرشیو چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۹
اقتصاد
۵

خبر

واگذاری سهام عدالت به تمام کارگران طبق دستور رئیس جمهور

تسنیم: مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام عدالت به همه کارگران در دستور کار وزارت کار قرار گرفته است، گفت: اداره کل امور اجتماعی اجرای این دستور را دنبال می کند. غلامرضا بستان منش افزود: اداره کل امور اجتماعی با همکاری سازمان خصوصی سازی واگذاری سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی را اجرا کرد.

عربستان به دنبال سلطه بر بازار نفت جهان است

فارس به نقل از رویترز: شرکت آرامکوی عربستان طی گزارشی تاکید کرد بخش اعظمی از سرمایه های خود را به بخش نفتی تزریق خواهد کرد تا طی سال های آینده نیز همچنان بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان باقی بماند. شرکت آرامکوی عربستان در گزارش سالانه خود نسبت به سال 2014 اعلام کرده است که بخش اعظمی از هزینه های خود را صرف سرمایه گذاری بر بخش نفتی خود خواهد کرد تا همچنان طی دهه های آینده، جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت در جهان حفظ کند.

مخالفت با به کارگیری زیست فناوری در کشاورزی

شرق: رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران با اشاره به وجود برخی مخالفت ها و دست های پنهان در عرصه کشاورزی برای به کارگیری زیست فناوری، گفت: برخی آشکار و نهان علیه زیست فناوری کشاورزی اقداماتی انجام می دهند که امیدواریم با اجرای قانون ملی ایمنی زیستی و نهایی شدن آیین نامه های مربوطه، جلوی این مخالفت ها گرفته شود. سیروس زینلی درباره علت این مخالفت ها و کارشکنی ها گفت: دبیرخانه قانون ملی ایمنی زیستی در سازمانی قرار گرفته که این سازمان طبق قانون باید شش ماهه آیین نامه مربوطه را تدوین و نهایی می کرد، اما متاسفانه چندین سال از مسئله گذشته و به بهانه های واهی کار انجام نشده است. حتی پرونده در مجلس مطرح و به قوه قضائیه معرفی شد.