آرشیو پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۳۰۰
اقتصاد
۴

دلار زیر 3300 تومان

شرق: دلار آزاد دیروز از کاهش قیمت پشیمان شد و به بالای سه هزارو 300 تومان بازگشت. روز سه شنبه در ساعت پایانی معاملات در بازار ارز، هر دلار آمریکا سه هزارو 298 تومان معامله شد؛ اما دیروز ورق برگشت و دلار با قیمتی بیش از این وارد معامله شد. معاملات دلار با نرخ سه هزارو 327 تومان آغاز شد؛ اما در نهایت دلار آزاد بر این نرخ هم نماند و تا سه هزارو 318 تومان پایین آمد. در واقع این نرخی است که بازار با آن بسته شد.

مصطفی قدرتی، معامله گر ارز و سکه، در گفت وگو با «شرق» از دلار بانکی می گوید: عوامل بانکی که هر صبح در بازار به عرضه ارز اقدام می کنند، دیروز تا ساعت دو بعدازظهر هنوز وارد بازار نشده بودند؛ اما از این ساعت به بعد عرضه دلار بانکی را آغاز کردند. در آغاز معاملات دلار توسط عوامل بانکی با نرخ سه هزارو 320 تومان عرضه شد؛ اما در ساعت پایانی هر دلار بانکی سه هزارو 299 تومان معامله شد که ریزش 21 تومانی را تجربه کرد.

هر یورو هم در بازار دیروز 25 تومان نسبت به روز سه شنبه تقویت شد و بر قیمت سه هزارو 750 تومان معامله شد. هر پوند هم 30 تومان گران تر شد و صرافان این ارز را پنج هزارو 190 تومان فروختند. درهم که تا روز سه شنبه افت قیمت را در پیش گرفته بود، با دو تومان افزایش قیمت نسبت به روز سه شنبه مواجه شد.