آرشیو یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۰
اجتماعی
۴

دو خط خبر

4 هزار نفر از مدیران ارشد حوزه سلامت، نخبگان و استادان دانشگاه های علوم پزشکی با ارسال نامه ای به رئیس صلیب سرخ جهانی درخواست اقدام عاجل برای کمک رسانی به مردم مظلوم یمن کردند.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته است که والدین دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود در پایه اول باید از اول خردادماه و حداکثر تا پایان تیرماه به دبستان های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند تا فرآیند سنجش سلامت آنان انجام شود.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفته بر اساس سرشماری ها، نزدیک به 150 هزار اتباع خارجی بیسواد در کشور وجود دارد.

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت کشورتاکید کرده است که کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده ایم تا شاهد یک هم افزایی بین دانشگاه ها در مناطق مختلف باشیم تا دانشگاه ها، نیازهای یکدیگر را رفع کنند ضمن اینکه هدف ما این است در هر منطقه بتوانیم تمام رشته های تخصصی و فوق تخصصی را داشته باشیم.

«داوود میرشکار» مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست گفته است هنوز علت مرگ هزاران قطعه ماهی طی روزهای گذشته در جزیره کیش مشخص نشده است.

«مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرده است که جایزه جهانی فردوسی از اردیبهشت سال آینده به فردوسی شناسان و فردوسی پژوهان اهدا می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، با اعلام اینکه موضوع تامین پارکینگ در بسته تشویقی سال 1394 نوسازی بافت فرسوده به صورت ویژه مورد توجه واقع شده، گفته است: با استناد به مشوق های پارکینگ در این بسته تشویقی، امکان خرید یک واحد کسری پارکینگ در ساخت و سازهای انفرادی با مساحت بیشتر از 100 متر مربع و کمتر از 200 متر مربع وجود دارد.