آرشیو یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۰
شوک امروز
۱۲

30 سال زندان به خاطر شباهت به یک متجاوز

گروه شوک: یک مرد امریکایی که به خاطر تشابه قیافه اش با یک متجاوز 30 سال پیش پشت میله های زندان افتاده بود، با پیدا شدن مجرم اصلی از زندان نجات یافت.

«مایکل مک آلیستر» که تا 30 سال پیش با مادرش در «ویرجینیا» زندگی می کرد، به اتهام آزار و اذیت یک مرد بلوند به دختر 22 ساله ای دستگیر شد چون این دختر بخشی از چهره مرد متجاوز را دیده بود، نزد پلیس مدعی شده بود مک آلیستر همان مرد بلوندی است که به او تعرض کرده است. این دختر که فقط موهای بلوند مرد متجاوز را به خاطر داشت، در دادگاه هم شهادت داد مک آلیستر همان مرد مو بلوند است.

قاضی پرونده هم با توجه به شواهد موجود و از آنجا که هنوز تست DNA باب نشده بود، مک آلیستر را مجرم شناخت و او را به جرم تعرض به دختر جوان با محکومیتی سنگین به زندان انداخت.

در طول سال های زندان، مک آلیستر اصرار بر بی گناهی خود داشت و خانواده اش هم که در بی گناهی او تردیدی نداشتند، در طول این سال ها پرونده را پی گرفتند و روند تحقیقات همچنان دنبال شد تا اینکه این تحقیقات پس از 30 سال به نتیجه رسید و متهم اصلی به نام «نورمن بروس» که شبیه مک آلیستر بود، دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

با پیدا شدن این مرد متجاوز، دادگاه برای رسیدگی به پرونده مک آلیستر تشکیل جلسه داد و قاضی پرونده این مرد بی گناه را پس از 30 سال زندان آزاد کرد.