آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۱
رویداد
۲

اخبار

سردار دهقان:تیم مذاکره کننده ایران مورد حمایت رهبر ی و مردم استوزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «در مذاکرات هسته ای خواستار تحقق حقوق، قوانین و موازین شناخته شده بین المللی هستیم»، گفت: در بحث هسته ای تیم مذاکره کننده ایران که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم است، در چارچوب سیاست های تعیین، تایید و ابلاغ شده رهبری، به دنبال تحقق حقوق ملت ایران هستند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان در آیین افتتاح مرحله دوم مسجدالبنی(ص) شهر قشم افزود: هرچند در مذاکرات هسته ای، کشورمان به دنبال دستیابی به یک توافق است و دستیابی به این هدف به نفع همه طرف های مذاکره کننده خواهد بود، اما این گونه نیست که حاضر باشیم در این روند خدشه ای به منافع ملی ما وارد شود. سردار دهقان در بخش دیگر اظهاراتش درباره جنایت داعش اظهار کرد: جنایات گروهک تروریستی داعش و هرآنچه تحت عنوان گروه های تکفیری در منطقه در حال شکل گیری است، به نیابت از امریکا است. وزیر دفاع افزود: گروهک تروریستی داعش توان و ظرفیت تهدید کردن مرزهای ایران را ندارد و ما این گروهک را تهدیدی برای خود تلقی نمی کنیم.

سردار دهقان با بیان اینکه اگر گروهک تروریستی داعش توان انجام حرکتی علیه امنیت ایران را داشت تاکنون اقدام های خود را آغاز کرده بود، افزود: توانمندی نیروهای نظامی، امنیت و انتظامی ایران سد راه تحرکات آنهاست.

روحانی روز ملی جمهوری آذربایجان را تبریک گفت

رئیس جمهوری در پیامی، فرارسیدن روز ملی جمهوری آذربایجان را به الهام علی اف رئیس جمهوری، دولت و ملت آن کشور تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت الاسلام حسن روحانی آمده است: «اطمینان دارم با مساعی مشترک و روزافزون مسئولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، روابط حسنه موجود میان دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بیش از گذشته و در راستای منافع متقابل دو ملت گسترش خواهد یافت.»