آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۱
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

تخصیص گازوییل سهمیه ای ادامه دارد

معاون سازمان راهداری کل کشور تاکید کرد: افزایش نرخ سوخت تاثیری در سهمیه ناوگان عمومی کشور نگذاشته و در ماه های آینده براساس پیمایش به همه خودروهای فعال در این عرصه سوخت سهمیه ای ارائه می شود. شهرام آدم نژاد در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب تصریح کرد: همان طور که در ماه جاری نیز اتفاق افتاده سوخت مورد نیاز حمل و نقل عمومی کشور به شکل سهمیه ای در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و افزایش اخیر نرخ سوخت تاثیری بر این موضوع نخواهد داشت.

اجرای آیین نامه رفع موانع تولید تا 2 ماه دیگر

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید تا 2 ماه آینده عملیاتی می شود، از ارسال اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس در ماه های آینده خبر داد.شاپور محمدی در گفت وگو با فارس، در مورد تدوین آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اظهار داشت: بخشی از آیین نامه ها نوشته و تصویب شده و تقریبا پیش نویس آیین نامه ها نیز آماده شده است.

کاهش تعداد دکل های گازی امریکا

کاهش قیمت گاز، مقامات میدان شیل مارسلوس امریکا را مجبور به کاهش تولید گاز طبیعی در این مجموعه کرد.

به گزارش رویترز، در پی این اتفاق تعداد دکل های گاز نیز در امریکا در شرایط کنونی به پایین ترین تعداد خود از سال 2011 تا کنون رسیده است. برخی شرکت های حفاری امریکا به دلیل پایین بودن قیمت نفت فعالیت های حفاری خود را به طور موقت تعطیل کرده اند.