آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۱
ایران شوک
۱۱

مرگ دلخراش پسر زحمتکش در زیر آوار

گروه شوک: جوان 20 ساله در حال خیس کردن خاک های ساختمان و تخریب آن بود که ناگهان زیر آوار مرگ گرفتار شد. ظهر جمعه یکم خرداد ماه سال جاری کارگران ساختمانی در منطقه باقرشهر مشغول خراب کردن ساختمان بودند و همزمان چند کارگر در پایین ساختمان روی خاک های ساختمان آب می ریختند و جوشکاری هم در طبقه بالامشغول برش زدن قسمتی از ساختمان بود که ناگهان قسمتی از برش ریزش کرد و روی سر پسر جوانی آوار شد.

با گرفتار شدن کارگر جوان همکارانش بلافاصله با 110 و ماموران امدادی تماس گرفتند. نیروهای امدادی پس از حضور در محل اقدام به خارج کردن پیکر «عبدالله علیزاده» 20 ساله از زیر آوار کردند و وی در حالی که بشدت از ناحیه سر آسیب دیده بود تحویل اورژانس شد. تکنیسین های اورژانس در همان دقایق نخست به معاینات ویژه ای دست زدند و با تکان دادن سر، مرگ وی را اعلام کردند. در این مرحله ماموران کلانتری که در صحنه حضور داشتند به بررسی صحنه آوار و علت حادثه پرداختند و پی بردند مقصر جوشکار بوده که بعد از این حادثه از محل گریخته بود.

گفت و گو با پسر عمو

پسرعموی عبدالله در حالی که از مرگ این پسر زحمتکش شوکه شده بود به شوک گفت: عبدالله فرزند اول خانواده بود و نزدیک به 10 سال بود در باقرشهر تهران زندگی می کرد و دو سال هم در این ساختمان کار می کرد. روز جمعه در حال آب پاشی روی خاک ها بود که سهل انگاری جوشکار باعث ریزش و مرگ وی شد. پس از این حادثه جوشکار از محل متواری شد.

بنابر این گزارش، بازپرس پرونده این حادثه دستور دستگیری جوشکار فراری را صادر کرد و همزمان از کارشناسان رسمی دادگستری خواست تا به بررسی تخصصی صحنه حادثه پرداخته و مقصران را معرفی کنند.