آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۱
ورزشی
۲۲

خبر

درخواست بایکوت رژیم صهیونیستی در حاشیه انتخابات فیفا

دیروز همزمان با انتخابات جدید ریاست فیفا، حامیان مردم مظلوم فلسطین و مخالفان جنگ و خشونت مقابل عمارت مرکزی فیفا در شهر زوریخ سوئیس اجتماع کردند و خواستار بایکوت رژیم اشغالگر قدس شدند. در همین حال سپ بلاتر که بسیاری از دستیارانش به جرم فساد مالی دستگیر شده اند، مدعی شد خواهان یک فوتبال پاک است. دیروز همچنین گفته شد جک وارنر نایب رئیس سابق فیفا در بخش کونکاکاف که قدری بیمار است، توسط پلیس بین الملل بازداشت و سوار بر یک آمبولانس به بازداشتگاه هدایت شد، جرم وی نیز پولشویی و رشوه گیری است.

انتقاد کامرون از پوتین بر سر ماجرای فیفا

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که به نظر می رسد دولت متبوعش از سردمداران ماجرای بازداشت نواب رئیس فعلی و اسبق فیفا به اتهام پولشویی و رشوه دهی باشد، از حمایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از سپ بلاتر رئیس سوئیسی فیفا انتقاد کرد و گفت: جای تعجب دارد که پوتین با زدودن فساد از محیط فوتبال مخالفت می کند. پوتین گفته بود، ماجراهای اخیر حرکت سازماندهی شده امریکا و بریتانیا و «همپیمان های» آنها به قصد لغو میزبانی روسیه و قطر در جام های جهانی آینده است.

عضویت نخستین زن ایرانی در اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی فرناز پناهی زاده مسئول دپارتمان بین الملل فدراسیون کشتی ایران را به عنوان نخستین زن ایرانی به عضویت یکی از کمیسیون های ورزشی اش درآورد. پناهی توسط شخص لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی به عضویت کمیسیون ورزش و زنان اتحادیه جهانی اضافه شده است.