آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۱
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

«ملبورن» و «شیفت شب» در راه فستیوال ادینبرو اسکاتلند

فیلم سینمایی «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی و «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی به فستیوال فیلم «ادینبرو اسکاتلند» راه یافتند.

لیلی رشیدی «اسم» را به صحنه می برد

لیلی رشیدی این روزها در حال آماده سازی نمایش «اسم» با بازی لیلاحاتمی، حسن معجونی و داریوش موفق است. نمایشی که قرار است از ابتدای تیرماه در تالار استاد ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایران شهر به صحنه برود. «اسم» نخستین تجربه لیلی رشیدی به عنوان کارگردان است و براساس نمایشنامه ای به همین نام نوشته ماتیو دولاپورت و الکساندر دولاپتولیر با ترجمه شهلاحائری به صحنه خواهد رفت.

«من می خواهم شاه بشوم» در راه «شفیلد»

مستند سینمایی «من می خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره بین المللی «شفیلد» انگلستان به روی پرده می رود.

تکذیب حضور الهام چرخنده درفیلم تازه حاتمی کیا

مجری طرح «بادیگارد» که به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ساخته می شود، خبر برخی رسانه ها مبنی بر حضور الهام چرخنده در این فیلم را تکذیب کرد.

شاهنامه خوانان ایران در راه تهران

به منظور تکریم حکیم ابوالقاسم فردوسی، مراسم شاهنامه خوانی و نقالی «طلوع ماندگار» برگزار می شود. ویژه برنامه «طلوع ماندگار» با هدف بازنگری و احیای سنت شاهنامه خوانی و نقالی با حضور جمعی از شاهنامه خوانان شهیر ایران از مناطق مختلف کشور به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می شود.

«چشم آبی» ایرانی از فرانسوی ها جایزه گرفت

فیلم کوتاه «چشم آبی» ساخته امیرمسعود سهیلی جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین المللی «اینترتومارچز» شهر کن فرانسه دریافت کرد. سهیلی درحالی این جایزه را دریافت می کند که هیچ نماینده آسیایی دیگری در لیست نهایی 10 فیلم برگزیده داوران دیده نمی شود.

نخستین ارکستر دانشجویی کشور روی صحنه رودکی

ارکستر دانشجویی فرهنگ و هنر به رهبری علی اکبر قربانی و شهرام توکلی شامگاه 7خردادماه در تالار رودکی به روی صحنه رفت.