آرشیو یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۶
اجتماعی
۴

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد

ایران آمادگی پذیرش 5/1 میلیون بیمار خارجی را دارد

موضع صریح وزیر بهداشت در مقابل کم کاری سازمان نظام پزشکی در برخورد با زیرمیزی گرفتن پزشکان و تهدید آن سازمان مبنی بر سلب مسئولیت نظارتی، در نشست خبری که دیروز در محل ساختمان نظام پزشکی برگزار شد با واکنش رئیس سازمان نظام پزشکی مواجه شد.

دکتر علیرضا زالی با عنوان این مطلب که «این سازمان بر اساس قانون هیچ گونه وظیفه نظارتی ندارد که بخواهند آن را بگیرند»، گفت: نظام پزشکی صرفا به عنوان «معین» وزارت بهداشت همکاری می کند.

دکتر زالی همچنین با تشریح معالجات بیماران خارجی در زمان تحریم در ایران از آمادگی پذیرش 5/1 میلیون بیمار خارجی برای درمان در کشور خبر داد و گفت: ما در حوزه پزشکی بجز در بخش دارویی و آن هم در یک مقطع کوتاهی مردم به هیچ عنوان از مشکلات مداخلات درمانی براثر فشارهای تحریم مانند حوزه های دیگر نرنجیده اند حتی در زمان تحریم بیماران خارجی بسیاری در ایران معالجه شدند.

در ادامه این نشست خبری، دکتر علی فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای مرجع رسیدگی به شکایت های پزشکی وجود ندارد، افزود: بررسی های ما نشان می دهد که 40 درصد شکایت ها در دادسراهای عمومی منجر به محکومیت پزشکان می شود اما این آمار در نظام پزشکی 42 درصد است، یعنی نشان می دهد که سختگیری سازمان نظام پزشکی بیشتر از سایر نهادهای قضایی در رسیدگی به تخلفات پزشکی است.

چندی پیش معاون درمان وزیر بهداشت با صراحت از احتمال سلب مسئولیت نظارت بر تعرفه ها از سازمان نظام پزشکی سخن گفت و اعلام کرد، اگر آن گونه که مورد نظر دولت است سازمان نظام پزشکی نظارت بر تعرفه ها را انجام ندهد ممکن است وزارت بهداشت تصمیم دیگری بگیرد و مسئولیت نظارت بر آن را به سازمان دیگری بدهد.