آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۳۳۹
هنر
۱۴

به منظور پاسداشت چندین دهه فعالیت بنیاد «زاون» تشکیل جلسه داد

شرق: پنجشنبه چهارم تیرماه 94 اولین جلسه هیات موسسین «بنیاد سینمایی- پژوهشی زاون قوکاسیان» در هتل کوثر اصفهان تشکیل شد. «بنیاد سینمایی- پژوهشی زاون قوکاسیان» به منظور پاسداشت چند دهه فعالیت مجدانه و مستمر زنده یاد زاون قوکاسیان در زمینه های سینمای خلاقه و پژوهش های سینمایی و تربیت جوانان علاقه مند ایجاد خواهد شد. از اهم اهداف این بنیاد می توان اشاره کرد به: اهدای جایزه پژوهش در سینما به بهترین فیلم مستندی که دارای ارزش های پژوهشی باشد، با انتخاب هیات داوران در هرسال، کمک به تشکیل کلاس های آموزشی در این زمینه، کمک به تهیه و انتشار آثار مکتوب سینمایی و نیز سامان دادن به چاپ و تجدید کتاب های زاون قوکاسیان و....

در این جلسه مقرر شد بخشی از وسایل شخصی زاون قوکاسیان، برای ایجاد غرفه ای با نام او، به موزه سینما تحویل داده شود و نیز با جمع آوری کتاب ها، دست نوشته ها و فیلم های او در مکانی مناسب نسبت به تاسیس کتابخانه تحقیقاتی و مطالعاتی در اسرع وقت اقدام شود. در این جلسه همچنین مقرر شد نسبت به ثبت قانونی بنیاد سریعا اقدام شود.

اعضای هیات موسسین عبارت اند از: دکتر جمشید مظاهری، دکتر عطاء اله قهیری، همایون اسعدیان، رضا مهیمن، علی خدایی، یونس تراکمه، محمد عابدی، فرزان موذن و محمد نویدفر.